Broken Age یک بازی ویدئویی ماجراجویی در سبک اشاره و کلیک است که توسط Double Fine تهیه و برای سیستم عامل‌ها، کنسول‌ها و پلتفرم‌های تلفن همراه مختلف منتشر شده است. بازی با طرحی از کارگردان مشهور Tim Shafer بود که در دو مرحله ساخته شد، اولین نسخه در ژانویه 2014 با پشتیبانی گروه Kickstarter و قسمت دوم آن، حدودا یک سال بعد منتشر شد. وِلا تارتین و شِی ولتا دو نوجوان در موقعیت‌های عجیب مشابه هستند اما دنیاهای کاملا متفاوت دارند. آنها که فاقد هیچ‌گونه ارتباط آشکاری با هم بوده، هر یک “به دنبال شکستن سنت در زندگی خود” هستند. بازیکن می‌تواند آزادانه بین شخصیت‌ها و داستان‌های فردی آنها جابجا شود و به هر دو کمک کند کنترل زندگی خود را در دست گرفته و با ماجراهای غیرمنتظره‌ای که در پیش‌رو دارند، مقابله کنند.

Vella زن جوانی است که در Badlands زندگی می‌کند، سرزمینی که توسط موگ‌ها، موجودات غول پیکری که از آن طرف دیواری به نام سد طاعون می‌آیند، ویران شده است. آنها هر چهارده سال یک بار بازگشته و در پی توافقی با نیاکان آن سرزمین، برای جلوگیری از ویرانی بیش‌تر، دختر جوانی را در مراسمی قربانی می‌کنند. این مرتبه ولا انتخاب شده که در زادگاهش برای هیولایی به نام چوترا قربانی شود اما بدون اینکه علاقه‌ای داشته باشد که توسط یک جانور وحشتناک بلعیده شود، تصمیم می‌گیرد برخلاف سنت قدیمی قدم گذاشته و فرار کند. او بعدا در می‌یابد که اگر هیولا به هر نحوی کشته شود، می‌توان برای همیشه به این ماجرای وحشتناک پایان داد. در همین حال جایی در فضا Shay مرد جوانی که ظاهرا تنها مسافر سفینه‌ی فضایی Bassinostra است، دو هوش مصنوعی سفینه‌ مانند والدین او هستند. یکی از آنها در روزها به‌عنوان شخصیت مادر، شِی را به کارهای روزمره‌ی خسته کننده مشغول کرده، ضمن این‌که مانع از کاوش و یادگیری در مورد هر چیزی خارج از کشتی می‌شود. دیگری شبانه در نقش پدر ظاهر شده و درک بیشتری از تمایل او برای استقلال دارد، اما به نظر می‌رسد جهت گذراندن وقت با شِی، اصطلاحا سرش خیلی شلوغ است. زندگی انفرادی تحت مراقبت این دو رایانه و در حالی‌که به هر روش قابل تصوری از شِی مراقبت می‌شود، زجرآور بوده و او قصد دارد که از این یکنواختی خلاص شده، یک زندگی واقعی داشته باشد.

در این بازی ماجراجویی از طریق تصاویر انیمیشنی دو بعدی بی‌نظیر و با کلیک کردن بر هر نقطه، بازیکن شخصیت اصلی را کنترل می‌کند. در صفحه نمایش حرکت داده، باید اشیاء را بررسی کند و با شخصیت‌های دیگر حاضر صحبت کرده تا در مورد دنیای بازی اطلاعات بیش‌تری کسب کند و در نهایت با حل معماهای گوناگون موجود در هر لحظه‌ی بازی، داستان را پیش ببرد. این بازی دارای دو شخصیت قابل انتخاب است که هر کدام در دنیایی به ظاهر جدا از هم قرار دارند. بازیکن می‌تواند در هر زمان از طریق رابط بازی از یک کاراکتر به شخصیت دیگر تغییر کند اما در غیر این صورت این شخصیت‌ها به هیچ وجه با هم تعامل ندارند. بازی به جای استفاده از لیست‌های عمل از پیش نوشته شده مثل بازی‌های ماجراجویی گذشته، از اقدامات حساس به موقعیت استفاده می‌کند زیرا بازیکن را وادار به “تعامل داشتن” با محیط بازی کرده تا به ‌واسطه‌ی درک بهتر آن، با رویکردی مدرن‌تر تصمیم‌گیری کند. در بخش جمع‌آوری اشیاء، هر شخصیت دارای موجودی آیتم جداگانه است و با کشیدن این آیتم‌ها بر روی مناطق حساس در صفحه یا در ترکیب با سایر موارد موجودی می‌توان از آنها استفاده کرد.

این بازی ابتدا با نام Double Fine Adventure به‌عنوان یک پروژه سرمایه گذاری توسط Kickstarter با هدفی تنها 400000 دلار برای تأمین هزینه‌های توسعه و فیلم‌برداری مستند تعیین شده بود، اما در طی یک ماه بیش از 3.45 میلیون دلار از بیش از 87000 پشتیبان جمع کرد و در آن زمان به بزرگ‌ترین پروژه‌ی بازی‌های ویدیویی با بودجه مردمی تبدیل شد. بخش اول آن توسط منتقدین با استقبال خوبی روبرو شد و نمرات کاملی را در وب‌سایت‌های متخصص بازی به ثبت رساند. اکثر آنها شخصیت‌پردازی و داستان عمیق آن را ستودند. هم‌چنین موسیقی متن اصلی ارکسترال بوده و در بخش صداپیشگی از بازیگران معروف هالیوود از جمله الیجا وود و جنیفر هیل استفاده شده است. از دیگر بازی‌های مشابه می‌توان Grim Fandango و The Walking Dead را نام برد.


گیم پلید

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پاره‌های کاغذی.. طب نوین روز گمشده ای در خیال خام ماهی... طرراحی سایت |سارین وب قتل اجاره - خرید - املاک در استانبول مطالب وبلاگ ویکی و مهم Game News and Guide closed